We hebben onze ondersteuningsdienst verplaatst naar een nieuw technisch ondersteuningssysteem. Sinds 17.01.2022 hebben we de mogelijkheid uitgeschakeld om beroep aan te tekenen via het UserEcho personal account. Nu worden alle verzoeken verwerkt per mail naar support@iridi.com .

Dank u voor uw begrip en nog een fijne dag.

+7
Under review

Webpagina openen,

erhaco 9 years ago in Tips en Trucs updated by Theo Derks - NL (distributor) 9 years ago 2
Ik heb even een vraag,

ik zou graag een webpagina openen vanuit iridium,
het liefst in een popup in iridium zelf.
maar zoals ik al ondervonden heb kan dat niet

nu zou ik graag een popup ( van internet explorer ) opstarten met vaste maten.
op een vaste plaats, op het bureau blad….
altijd voor op… 

het zal vast heel simpel zijn,,






+2

Tijd en andere zaken weergeven in statusbalk

Theo Derks - NL (distributor) 13 years ago in Tips en Trucs updated by S W. 1 year ago 5
Het is mogelijk om de tijd (en andere zaken zoals batterij-status) weer te geven op de client (iPad, iPhone):
Reserveer voor de iPad een balk van 20 pixels hoog (dus maak je project 20 pixels MINDER hoog), en geef in de Transfer in Properties aan dat je de statusbalk wilt weergeven. Voor de iPhone moet je rekening houden met een balk van 40 pixels hoog.
Theo.

Bewerkt 22-06-2014: Het betrof hier versie 1.5; het bovenstaande is dus niet meer van toepassing voor de huidige versie 2.1. In deze versie kun je elke gewenste afbeelding in je project gebruiken voor de weergave van batterij, tijd, datum etc.
+1
Answered

Save IR Log

tze 5 years ago in Tips en Trucs updated by Aleksandr Romanov (CTO) 5 years ago 2

I would like to save the Iridium log monthly thru a script in the background. is this possible? 

+1

Licenties en Scripting

Theo Derks - NL (distributor) 11 years ago in Tips en Trucs updated by Ekaterina (head of support) 9 years ago 0
Hallo
Hier een korte uitleg en tip over licenties in combinatie met Scripting.
Er zijn twee soorten licenties:
- De standaard licentie, met daarin scripting, met ALLEEN schrijven (W) NAAR de gebruikte IP-interface
- De PRO licentie, met daarin scripting, met zowel schrijven (W) NAAR de gebruikte IP-interface en LEZEN (R) VANAF de gebruikte IP-interface

De PRO-licentie kan dus gebruikt worden om AV-apparatuur te besturen, maar ook de status van deze AV-apparatuur door te geven aan iRidium mobile.

Tijdens recente gesprekken met de ontwikkelaars is echter gebleken, dat als u scripting gebruikt om een status op te vragen van b.v. een KNX-installatie (IP-interface) of Modbus-installatie (PLC) daar GEEN PRO-licentie voor nodig is.

Wanneer u dus b.v. bepaalde zaken wilt bereiken om te visualiseren op iridium mobile, dan kan dat met de STANDAARD licentie.

De PRO licentie heeft u dus ALLEEN nodig als u van AV-apparatuur feedback wilt terugkrijgen en -zien op iRidium mobile.

Hopelijk maakt het bovenstaande de licentie-structuur een beetje duidelijker.

Theo Derks
iRidiumMobile.nl


0
Answered

Samsung Smart TV 2017

Martin 6 years ago in Tips en Trucs updated by Aleksandr Romanov (CTO) 6 years ago 9

Goedenavond,


Heeft iemand toevallig ooit gewerkt met een nieuwere Samsung Smart TV M-serie 2017 (UE55MU6100)? Het blijkt dat de bestaande driver (te downloaden op de site) de nieuwe TV's niet meer kan aansturen.

Heeft iemand misschien tips? Hoe ik het zelf aan zou moeten pakken? Kan er niet zo veel over vinden.


Bedankt alvast voor de reacties

0

project opslaan naar Cloud

nino 7 years ago in Tips en Trucs updated 7 years ago 3

is er een mogelijkheid om vanuit de Studio , een project rechtstreeks naar mijn cloud te sturen

mogelijkheid Transfer is er, mss kunnen ze dit ook naar de Cloud zenden mogelijk maken (met de nodige wizard stappen)


daar de licentie enkel via cloud meegestuurd wordt


0

Koppeling Modbus adressen -> PLC adressen

Michel Smeysters 8 years ago in Tips en Trucs updated by Dirk Moonen 8 years ago 3

Dag iedereen,


Ik ben nieuw op iRidium en ben bezig met mijn eerste project.

Ik heb een Beckhoff PLC CX8090 en kan via Modbus communiceren naar iRidium. Nu heb ik via de wiki, voorbeeld programma's en het forum al wat info gevonden ivm het programmeren van de software. Maar toch heb ik moeite met het aanspreken van mijn variabelen in de PLC. Ik heb namelijk weinig tot geen ervaring met modbus TCP....

Het volgende is me al gelukt:


Voor het opvragen van de status van Merkers heb ik het volgende gevonden:

ModbusTCP: commands:

Image 11992

De naam verwijst naar mijn MW0 in de PLC (als geheugensteun)


Drukknop om M0.0 te activeren bij drukken:

Image 11993

Instelling:

Image 11994

Send nummer 1 (dec) -> bin 0000 0001 en komt dus overeen met M0.0


Drukknop om M1.0 te activeren bij drukken:

Image 11995

Instelling:

Image 11996

Send nummer 256 (dec) -> bin 0000 0001 0000 0000 en komt dus overeen met M1.0


Het lukt mij echter niet om rechtstreeks inputs en outputs te bereiken...


Kan er iemand voor mij een concreet voorbeeld geven hoe ik bepaalde adressen kan opvragen/sturen?

De ingangen van men PLC beginnen vanaf I19.0, de uitgangen vanaf Q19.0.

Alvast bedankt op voorhand


Michel

0

Langzaam opstarten op iPad e.d. van de App

Theo Derks - NL (distributor) 11 years ago in Tips en Trucs updated by Ekaterina (head of support) 9 years ago 0
Goedemiddag,
Op de ISE2013 kreeg ik een leuke tip van Dmitry (het hoofd van de programmeurs in Rusland bij het ontwikkelteam).
Hij startte de i2 Control app, en ik zag dat dit vliegensvlug ging. Op dezelfde iPad2 als ik had. Vergeleken met elkaar, en wat blijkt:
Als je -als het project helemaal klaar hebt- in de settings van het project op iOS of Android "Update" op OFF zet, dan scheelt dat vele seconden wachten bij het starten van de App !
Probeer maar eens!

PS: het Settings-scherm onder iOS is te bereiken door, als je project gestart is, een seconde of 8 op een plek te houden. Er verschijnt dan een wachtwoordkader. Vul hier 2007 in als wachtwoord, en dan zie je alle mogelijke instellingen verschijnen.
Theo Derks
iRidiumMobile.nl
0

Voorbeeldprogramma: Gebruik van RGB-dimmers

Theo Derks - NL (distributor) 11 years ago in Tips en Trucs updated by Ekaterina (head of support) 9 years ago 0
Hallo installateurs uit België en Nederland

Hierbij een klein voorbeeldprogramma voor het besturen van een KNX RGB-dimmer (de Zennio Lumento X3) met behulp van iRidium mobile 2.0

Deze dimmer is vanuit de ETS 'default' ingesteld op 0-100% dimmen, doe dat dus ook binnen iRidium mobile!

Veel plezier ermee!

Theo Derks
iRidiumMobile.nl

VoorbeeldProject - RGB-dimmers besturen met levels en knoppen.irpz
0

alarm melding maken.

erhaco 11 years ago in Tips en Trucs updated by Ekaterina (head of support) 9 years ago 0
Het is de bedoeling dat ik een melding binnen moet laten komen op het bedieningsscherm waar ze ook de verlichting mee sturen van een invalide toilet ,( En nog meer meldingen)
nu wil ik het zo dat het scherm van de info en meldingen naar voren springt en dat de betreffende vakje
oplicht en dat er een alarm geluid komt, hoe doe ik dit.. (Het is met KNX)…


Vriendelijke Groet Roelof