0

TCP codes voor TV

stevenvdh 12 years ago in Algemeen updated by Ekaterina (head of support) 9 years ago 0
Besten,


Na het een en ander te googlen heb ik voor samsung D series een reeks met key codes teruggevonden, blijkbaar zijn deze aan te sturen via poort 55000 modus TCP.


Vanuit de "device tree" sleep ik nu een TCP gateway naar de "project device tree".
Hoe kan ik nu die key codes aanmaken in deze project tree ?




Alvast bedankt voor de moeite,
Dag Steven,
Bijgaand een voorbeeldprogramma (voor versie 1.5 overigens, maar wel in te lezen in 2.0) waar je kunt zien hoe je TCP- en UDP-commando's verstuurt vanuit de Project Device Tree. Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd bellen tijdens kantooruren: 024-6222955
Theo Derks - iRidiumMobile.nl
Voorbeeldproject met TCP en UDP.zip
Theo,


Alvast bedankt voor de snelle reply.


Deze demo stond ook bij de demoprojecten die U ons bezorgt heef tijdens de training, echter krijg ik steeds XML error, ook bij Uw laatste upload.


Ervaring met deze foutcode ?




mvg
Steven,
Wanneer krijg je een XML-error? Bij het openen van het project? Bij het starten in de Emulator (F5)? Bij het wijzigen van de database?
Graag een wat meer gedetailleerde foutmelding.
Theo
Theo,
Ik heb de 1.5 nog eens opnieuw geinstalleerd, alles ok.
op deze link: [size=78%]http://deneb.homedns.org/things/?p=232 vind je een korte code terug van een werkende aansturing van een samsung TV, als ik de key code als string invoer in een "AV control" TCP commando dan blijkt deze niet te werken.
Ik vermoed dat de socket connectie reeds in de TCP gateway verwikkelt zit ?


Alle toestellen zijn correct verbonden op het netwerk, ip adressen ook reeds nagekeken.


mvg,
Dag Steven,
Ja de socketverbinding wordt geregeld door de TCP-driver. Je hoeft alleen maar het socket-nummer in te vullen (en uiteraard het goede IP-adres); als commando gebruik je dus een string (zie het voorbeeld).
Met een tool als [font=calibri]http://www.hw-group.com/products/hercules/index_en.html kun je heel mooi vanuit een (ander) programma testen of de codes die jij hebt, ook daadwerkelijk gesnapt worden door de TV.
Mocht het niet lukken, voeg je project dan eens toe als attachment bij je reply, kunnen we er even naar kijken!
Theo.
Theo,


Na het een ander op te zoeken en te testen volgende conclusie:
Het op afstand bedienen van een samsung tv wordt niet ondersteund door samsung, echter zijn er wel andere geïnteresseerden die dit ook willen testen.
Via hercules krijg ik een TCP connectie op poort 52235 maar na enkele seconden wordt de verbinding opnieuw verbroken, is dit normaal bij een TCP connectie ? Normaliter blijft de connectie open tot er een sluit commando wordt gegeven zou ik vermoeden.
De key codes zouden ook te versturen zijn via http protocol maar hier vindt ik niets van terug.


aansturen van een TV zonder documentatie van de leverancier zal een beetje moeilijk zijn vrees ik, we zien de uitkomst wel…




grtn
Vreemd Steven,
Elke moderne TV is via een App te bedienen, en DUS via TCP/IP. Bijna alle nieuwe TV's van Samsung, LG, Sony e.d. hebben die mogelijkheid.
Het is alleen: krijg je de medewerking van de leverancier? Dat was bij Sonos ook het geval. Sonos Nederland gaf ons geen ondersteuning voor de aansturing van Sonos-devices, maar toch hebben we nu een Sonos-driver die perfect werkt!
Ik weet niet om welke type Samsung het gaat, maar kijk eens www.remotecentral.com, daar staan duizenden codes van apparatuur; misschien kom je daarmee verder. Als dat niet lukt, dan is er nog altijd het oude vertrouwde Infrarood; daarmee krijg je natuurlijk alles aangestuurd!
Hou ons op de hoogte!
Theo